Jak probíhá spolupráce?
Ke školnímu psychologovi, výchovnému poradci, metodikovi prevence i ke speciálním pedagogům se žáci dostávají na doporučení učitele, na žádost rodičů i na základě vlastního přání a potřeby. Členové ŠPP pracují se třídou jako kolektivem v rámci třídnických hodin, tematických skupinových aktivit nebo s jednotlivými žáky. V případě potřeby je možné domluvit rozhovor s rodičem.
Schůzku je nutné předem domluvit: emailem, přes MS Teams, telefonicky nebo osobně. Krizové či akutní situace jsou řešeny pružně a přednostně.
Součástí ŠPP je dokument krizový plán školy.
Mgr. Monika Boušková - metodik prevence
konzultační hodiny: podle individuální dohody
email: monika.bouskova@gymspit.cz
tel: 776 335 035
Metodické a koordinační činnosti, informační činnosti a poradenské činnosti.
- Koordinuje aktivity školy zaměřené na prevenci negativního chování žáků (např.: záškoláctví, závislostního jednání, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování).
- Dále koordinuje programy zaměřené na zlepšování sociálního klimatu školy, na posilování psychické pohody žáků a tzv. wellbeingu, na trénování komunikačních dovedností.
- Spolupracuje na přípravě a realizaci adaptačních výjezdů a kurzů pro žáky vyšších ročníků.
- Pracuje individuálně i skupinově se žáky, kteří mají obtíže v adaptaci, se vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.
- Spolupracuje s odbornými pracovišti a účastní se intervence a následné péče o žáka v případě výskytu rizikového chování.
- Informuje o realizovaných preventivních programech nejen pedagogické pracovníky, ale i zákonné zástupce. V úzké spolupráci je hlavně s třídními učiteli, pomáhá rozklíčovávat varovné signály spojené s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd.
- Koordinuje činnost školního poradenského pracoviště.
Mgr. Marie Musálková – výchovná a kariérová poradkyně
konzultační hodiny: podle individuální dohody
email: marie.musalkova@gymspit.cz
tel: 283 893 123
Poradenské, metodické a informační činnosti.
- Je nápomocen při rozhodování o další vzdělávací cestě žáků (profesní směřování), zejména skupinové šetření k volbě povolání, individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem, spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními, středisky výchovné péče.
- Zprostředkovává (ve spolupráci se ve školskými poradenskými zařízeními) vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky.
- Metodicky pomáhá pedagogickým pracovníkům v otázkách kariérového rozhodování žáků, dále při integraci individuálních vzdělávacích plánů a při práci s nadanými žáky.
Mgr. Naděžda Landová – školní psycholog
konzultační hodiny: úterý 7:30 - 15.00 a středa 7:30 - 12:00
email: nadezda.landova@gymspit.cz
tel: 211153630
Individuální spolupráce vždy probíhá na základě souhlasu studenta samotného a jeho rodičů, který je stvrzen podpisem (viz Individuální informovaný souhlas). Řídí se etickým kodexem.
Diagnostika a depistáž, konzultační, poradenské a intervenční práce, metodická práce a vzdělávací činnost.
- Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole.
- Zjišťuje sociální klima ve třídě, prostřednictvím např. screeningu, anket či dotazníků.
- Podporuje dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělání.
- Zajišťuje prevenci školního neúspěchu, zejména jeho nápravu a vedení ohrožených žáků.
- Individuálně pracuje se žáky v osobních problémech.
- Nabízí konzultace zákonným zástupcům při vzdělávacích a výchovných potížích žáků, při rodinných problémech.
- Spolupracuje s poradenskými, zdravotnickými a dalšími zařízeními, ale nemá kompetence pedagogicko-psychologické poradny, tj. neprovádí pro školu právně závaznou diagnostiku žáků a jejich problémů s učením.
Mgr. Nina Zajícová - speciální pedagog
konzultační hodiny: pátek 8:00 – 13:00
email: nina.zajicova@gymspit.cz
tel: 211153630
Diagnostické, depistážní a intervenční činnosti.
- Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole.
- Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci.
- Vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a provádí jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
- Nabízí speciálně pedagogickou péči za účelem naplňování podpůrných opatření žáků.
- Podílí se na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo plánu pedagogické podpory u žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
- Průběžně vyhodnocuje účinnosti poskytovaných podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Individuálně pracuje se žáky jak při vzdělávacích, tak osobních problémech.
- Spolupracuje s rodiči v případě informací o vzdělávacích plánech či speciálních potřebách žáků ohrožených školním neúspěchem.
Mgr. Barbora Bydžovská - speciální pedagog, kariérová poradkyně
konzultační hodiny: podle individuální dohody
email: barbora.bydzovska@gymspit.cz
tel: 775621486
Diagnostické, depistážní činnosti, konzultace, metodická práce a vzdělávací činnost.
- Je nápomocen při rozhodování o další vzdělávací cestě žáků (profesní směřování), zejména skupinové šetření k volbě povolání, individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem, spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními, středisky výchovné péče.
- Poskytuje informace o oborech, povoláních, profesních cestách, o vzdělávacích příležitostech, jak v oblasti formálního, tak neformálního celoživotního vzdělávání.
- Posuzuje schopnosti a dovednosti jedince s využitím kariérové diagnostiky, aktivizuje klienta k samostatnému rozhodování o vlastní kariéře
- Poskytuje aktuální odborné informace o trhu práce.
- Metodicky pomáhá pedagogickým pracovníkům v otázkách kariérového rozhodování žáků.
- Koordinuje programy pro třídy.
- Spolupracuje na přípravě a realizaci kurzů pro žáky vyšších ročníků.