Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Jak probíhá spolupráce?

Ke školnímu psychologovi, výchovnému poradci, metodikovi prevence i ke speciálním pedagogům se žáci dostávají na doporučení učitele, na žádost rodičů i na základě vlastního přání a potřeby. Členové ŠPP pracují se třídou jako kolektivem v rámci třídnických hodin, tematických skupinových aktivit nebo s jednotlivými žáky. V případě potřeby je možné domluvit rozhovor s rodičem.

Schůzku je nutné předem domluvit: emailem, přes MS Teams, telefonicky nebo osobně. Krizové či akutní situace jsou řešeny pružně a přednostně.

 

Mgr. Monika Boušková - metodik prevence

konzultační hodiny: podle individuální dohody

email: monika.bouskova@gymspit.cz

tel: 776 335 035

 

Standardní činnosti metodika prevence:

Metodické a koordinační činnosti, informační činnosti a poradenské činnosti.

  • Koordinuje aktivity školy zaměřené na prevenci negativního chování žáků (např.: záškoláctví, závislostního jednání, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování). 
  • Dále koordinuje programy zaměřené na zlepšování sociálního klimatu školy, na posilování psychické pohody žáků a tzv. wellbeingu, na trénování komunikačních dovedností.
  • Spolupracuje na přípravě a realizaci adaptačních výjezdů a kurzů pro žáky vyšších ročníků. 
  • Pracuje individuálně i skupinově se žáky, kteří mají obtíže v adaptaci, se vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.
  • Spolupracuje s odbornými pracovišti a účastní se intervence a následné péče o žáka v případě výskytu rizikového chování.
  • Informuje o realizovaných preventivních programech nejen pedagogické pracovníky, ale i zákonné zástupce. V úzké spolupráci je hlavně s třídními učiteli, pomáhá rozklíčovávat varovné signály spojené s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd.
  • Koordinuje činnost školního poradenského pracoviště.

 

Mgr. Barbora Bydžovská – výchovný a kariérový poradce

konzultační hodiny: podle individuální dohody

email: barbora.bydzovska@gymspit.cz

tel: 775621486

 

Standardní činnost výchovného a kariérového poradce:

Poradenské, metodické a informační činnosti.

  • Je nápomocen při rozhodování o další vzdělávací cestě žáků (profesní směřování), zejména skupinové šetření k volbě povolání, individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem, spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními, středisky výchovné péče.
  • Zprostředkovává (ve spolupráci se ve školskými poradenskými zařízeními) vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky.
  • Metodicky pomáhá pedagogickým pracovníkům v otázkách kariérového rozhodování žáků, dále při integraci individuálních vzdělávacích plánů a při práci s nadanými žáky.

Diagnostické, depistážní činnosti, konzultace, metodická práce a vzdělávací činnost.

  • Poskytuje informace o oborech, povoláních, profesních cestách, o vzdělávacích příležitostech, jak v oblasti formálního, tak neformálního celoživotního vzdělávání.
  • Posuzuje schopnosti a dovednosti jedince s využitím kariérové diagnostiky, aktivizuje klienta k samostatnému rozhodování o vlastní kariéře
  • Poskytuje aktuální odborné informace o trhu práce.
  • Metodicky pomáhá pedagogickým pracovníkům v otázkách kariérového rozhodování žáků.
  • Koordinuje programy pro třídy.
  • Spolupracuje na přípravě a realizaci kurzů pro žáky vyšších ročníků. 

 

školní psycholog

konzultační hodiny: 

email: 

tel: 211153630

 

Standardní činnosti školního psychologa:

Diagnostika a depistáž, konzultační, poradenské a intervenční práce, metodická práce a vzdělávací činnost.

  • Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole.
  • Zjišťuje sociální klima ve třídě, prostřednictvím např. screeningu, anket či dotazníků.
  • Podporuje dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělání.
  • Zajišťuje prevenci školního neúspěchu, zejména jeho nápravu a vedení ohrožených žáků.
  • Individuálně pracuje se žáky v osobních problémech.
  • Nabízí konzultace zákonným zástupcům při vzdělávacích a výchovných potížích žáků, při rodinných problémech.
  • Spolupracuje s poradenskými, zdravotnickými a dalšími zařízeními, ale nemá kompetence pedagogicko-psychologické poradny, tj. neprovádí pro školu právně závaznou diagnostiku žáků a jejich problémů s učením.
  • Individuální spolupráce se odvíjí od konkrétní zakázky, může mít podobu jednorázové konzultace, nebo dlouhodobější charakter, vždy ale probíhá na základě souhlasu studenta samotného a jeho rodičů, který je stvrzen podpisem (viz Individuální informovaný souhlas).

 

Mgr. Nina Zajícová - speciální pedagog

konzultační hodiny: pátek 8:00 – 13:00

email: nina.zajicova@gymspit.cz

tel: 211153630

 

Standardní činnost speciálního pedagoga:

  • Diagnostické, depistážní a intervenční činnosti.
  • Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole. 
  • Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci. 
  • Vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a provádí jejich zařazení do speciálně pedagogické péče. 
  • Nabízí speciálně pedagogickou péči za účelem naplňování podpůrných opatření žáků. 
  • Podílí se na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo plánu pedagogické podpory u žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.  
  • Průběžně vyhodnocuje účinnosti poskytovaných podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. 
  • Individuálně pracuje se žáky jak při vzdělávacích, tak osobních problémech. 
  • Spolupracuje s rodiči v případě informací o vzdělávacích plánech či speciálních potřebách žáků ohrožených školním neúspěchem.